Μέσα από τον φακό του Walker Evans…

Γεννήθηκε το 1903 στο Σαιντ Λούις της πολιτείας του Μιζούρι. Σπούδασε στην Ακαδημία Phillips στη Μασσαχουσέτη και αργότερα, κατά την περίοδο 1922-1926, στο κολέγιο Williams. Τα επόμενα δύο χρόνια εργάστηκε στη δημόσια βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης, πριν εγκατασταθεί για ένα χρόνο στο Παρίσι, για σπουδές λογοτεχνίας. Μετά την επιστροφή του στην Αμερική, ήρθε σε επαφή με τη φωτογραφία, στην οποία έστρεψε το ενδιαφέρον του.

Οι πρώτες του επαγγελματικές δουλειές καταγράφονται στα 1930, όταν φωτογραφίες του δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Hound & Horn, καθώς και στην έκδοση του έργου The Bridge, του ποιητή Χαρτ Κρέιν. Ακολούθησαν και άλλες λιγοστές παραγγελίες, με σημαντικότερη αυτή που του ανατέθηκε από την υπηρεσία Farm Security Administration των Ηνωμένων Πολιτειών, με σκοπό την καταγραφή των συνθηκών ζωής των Αμερικανών αγροτών κατά τη περίοδο του οικονομικού κραχ.

Walker Evans:

“Είχα μια νυχτερινή δουλειά στη Wall Street, ώστε να είμαι ελεύθερος στη διάρκεια της ημέρας. Έτσι  πλήρωνα για το δωμάτιο και το φαγητό. Δεν χρειαζόταν  να κοιμάμαι ή να τρώω πολύ. Εκείνες τις ημέρες ζούσα ασκητικά? Δεν είχα οδηγηθεί την μποέμικη ζωή.

 

 Πιστεύω ότι  η ελευθερία του   να κάνεις ό, τι θέλεις είναι ένα από τα πιο πολύτιμα πράγματα, περισσότερο από τον υλικό πλούτο ή οτιδήποτε άλλο. Πολλοί από εμάς θέλουμε περισσότερο χρόνο για να φωτογραφίζουμε στους δρόμους, αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει να εργαστούμε περισσότερο για να κερδίσουμε  χρήματα, τα οποία θα μας δώσουν τη δυνατότητα να έχουμε περισσότερο χρόνο για να φωτογραφίζουμε στους δρόμους. Συνήθιζα να το  πιστεύω αυτό, αλλά όταν δούλευα πρωί  ένοιωσα ότι η δουλειά μου  τραβούσε  όλη τη  σωματική και ψυχική ενέργεια που θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω καλύτερα για τις δικές μου  φωτογραφίες.

Σχετική εικόνα

Ως εκ τούτου,  συνειδητοποίησα ότι, ανεξάρτητα από το ποιο είναι  το επάγγελμά σας, αν η φωτογραφία είναι το απόλυτο πάθος σας ό, τι δουλειά και να κάνετε για να πληρώνετε τους λογαριασμούς, δεν έχει σημασία. Δεν έχει σημασία αν εργάζεστε ως φωτογράφος για να πληρώνετε τους λογαριασμούς. Αντιθέτως, νομίζω ότι  η καλύτερη στρατηγική είναι,  να κρατήσετε μια δουλειά την ημέρα και να φωτογραφίζετε  τα προσωπικά σας έργα σας με εντελώς  δικούς σας όρους ( ώστε η επαγγελματική φωτογραφία να μην μπορέσει να  διαφθείρει την προσωπική σας φωτογραφική δουλειά)

Έτσι θυμηθείτε να μην ξοδεύετε τόσο πολύ χρόνο στην εργασία (αυτό  σημαίνει όχι παραμονή στο γραφείο μετά τις 6μμ) γιατί στερεί χρόνο από τη φωτογραφία σας. Προσπαθήστε να ελευθερώσετε όσο μεγάλο μέρος του χρόνου σας για να βγείτε έξω για φωτογράφηση”

Το 1938 το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης διοργάνωσε την πρώτη έκθεση φωτογραφίας του Γουόκερ Εβανς (1903 -1975) με τίτλο “Αμερικανικές φωτογραφίες”. Στο χώρο είχαν εκτεθεί 100 εικόνες του στις οποίες απεικονίζονταν οικογένειες αγροτών που ζούσαν από μισθωμένα κτήματα.

Μεταξύ αυτών και το κοντινό πορτρέτο μιας αδύνατης γυναίκας η οποία με το χρόνο απέκτησε ειδικό συμβολισμό. Είχε τίτλο “Alabama Cotton Tenant Farmer Wife” (1936) κι έγινε η γυναίκα που μαχόταν για τη ζωή όπως η Αμερική για την ύπαρξή της.

Κι, ενώ, τα πορτρέτα του ήταν “λακωνικά” και στεγνά, οι άλλες φωτογραφίες του που απεικόνιζαν εργοστάσια, κουρεία, κτήματα, αγορές, δρόμους, εκκλησίες, αγροτόσπιτα, ερείπια εμπεριείχαν τεράστιες δόσης “ποίησης”, πάθους και μαγικού ρεαλισμού. Ηταν πολιτικές φωτογραφίες.

“όταν φωτογραφίζω βγάζω τον εαυτό μου απ’έξω και αφήνω την εικόνα να μιλήσει”

Παράλληλα με το φωτογραφικό του έργο, ο Έβανς εργάστηκε την περίοδο 1943-1945 ως συντάκτης του περιοδικού Time, γράφοντας κριτικές βιβλίων. Από το 1945 υπήρξε φωτογράφος για το περιοδικό Fortune, το οποίο εγκατέλειψε το 1965, όταν διορίστηκε καθηγητής Γραφικού Σχεδίου (Graphic Design) στο Πανεπιστήμιο του Γέηλ.

Σχετική εικόνα

Στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του ως φωτογράφος, απέσπασε τρεις υποτροφίες του Ιδρύματος Guggenheim (1940, 1941 και 1959). Το 1971, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης φιλοξένησε μία σημαντική αναδρομική έκθεση έργων του. Πέθανε το 1975 στην πόλη Νιου Χέιβεν του Κονέκτικατ.

 

Δεν έψαχνα τίποτα, τα πράγματα με ψάχνανε, έτσι το αισθανόμουν, με καλούσαν πραγματικά”

 

 

Σχετικά με Κέλλυ Πήλιουρα

Γεννήθηκα σε μια κουκίδα αυτού του πελώριου "μικρόκοσμου", που ούτε ο κλασσικός Αμερικάνος δεν ξέρει. Στις 28 του Οκτώβρη και ενώ όλοι περίμεναν να γιορτάσουν την εθνική εορτή, η μαμά μου έκανε την διαφορά. Είμαι η Κέλλυ και σύμφωνα με το ιστορικό της γέννησης μου είμαι αντί- συμβατική. Από πολύ μικρή η μουσική και το διάβασμα μπήκαν στην ζωή μου , θέλοντας να ισορροπήσουν την διχασμένη προσωπικότητα που έφερα από βρέφος. Παρέμειναν δίπλα μου, πιστοί φίλοι, να καταπραΰνουν την παράξενα αθόρυβη ζωή μου... Μέσα σε όλη αυτή τη μικρή διαδρομή και παρόλο που είμαι από αυτούς που ζουν με το αίσθημα, οι αριθμοί μπήκαν στη ζωή μου και με οδήγησαν έξω από την πόρτα του Πανεπιστημίου. Κι ενώ ήμουν χαμένη μέσα στις ψυχρές γραμμές των μαθηματικών και τους παράλογους νόμους των οικονομικών, σκυμμένη στο θρανίο ονειρευόμουν ακόμη τη μέρα που η ζωή θα ξεκινούσε. Ονειρεύτηκα φλογερά μια ζωή όλο λέξεις και μουσική, φθινοπωρινά φύλλα σε ατέλειωτα ξενόφερτα βροχερά λιβάδια, με τον έρωτα και την αγάπη να χορεύουν πάνω στην λασπωμένη γη..          -Φυσικά κάτω από ένα δέντρο! Όνειρα λες; Τα "φώτα"άνοιξαν η "αυλαία" έπεσε για την βαρετή ζωή, και το θέατρο πήρε πρωταρχικό ρόλο και θέση στην ζωή μου, έχοντας συνοδοιπόρους πάντα, τα φαντασιακό, ως βασική προϋπόθεση για επιβίωση στο υπαρκτό. Σαν ηθοποιός λοιπόν, κατέκτησα μόνο λίγα Όσκαρ και κάποιες χρυσές σφαίρες, τίποτα το σημαντικό. Μετά, σκέφτηκα πως τα ωραία και σημαντικά, είναι τα μικρά, μάζεψα τα βιβλία μου και τους ήρωες τους, τις μελωδικές μου αναζητήσεις, και βγήκα πίσω από το φως, παραμένοντας πιστός δημιουργός ενός άλλου κόσμου κάθε φορά. Πότε από την θέση σκηνοθέτη, και πότε από την θέση μπροστά στο μικρόφωνο του ραδιοφώνου, επιβεβαιώνοντας την μαγεία της επικοινωνίας, μεταξύ πομπού και δέκτη. "Racing around to come up behind you again" Καλές Πτήσεις..

Δείτε όλα τα άρθρα του/της Κέλλυ Πήλιουρα →

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *