CHRIS Wickham – Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ  

Η διάλυση της δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, οι μεταρρυθμίσεις του Καρλομάγνου, η φεουδαρχική επανάσταση, η πρόκληση των αιρέσεων, η καταστροφή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, η ανοικοδόμηση των ύστερων μεσαιωνικών κρατών, ο όλεθρος του Μαύρου Θανάτου – χωρίς αμφιβολία, ο ευρωπαϊκός Μεσαίωνας υπήρξε μια χιλιετία πλούσια σε εξελίξεις, κρίσεις και ανατροπές. Το βιβλίο αυτό δίνει μια πρωτότυπη, πολυπρισματική θεώρησή της, παρακολουθώντας τους παράλληλους μετασχηματισμούς σε ποικίλα πεδία (κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτικούς, πολιτισμικούς) και αναδεικνύοντας μέσα από διαφωτιστικά στιγμιότυπα την επίδρασή τους τόσο στις ζωές των ανθρώπων όσο και στις διεθνείς συγκυρίες. Ο διακεκριμένος ιστορικός Κρις Γουΐκαμ προσφέρει έτσι μια νέα σύλληψη της Ευρώπης από την πτώση της Ρώμης μέχρι τη Μεταρρύθμιση και μαζί μια προκλητική αναθεώρηση της σημασίας των Μέσων Χρόνων.

«Μακράν η καλύτερη μονογραφία για το Μεσαίωνα.»

 

– PAUL FREEDMAN, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΓΕΪΛ

«Πρότυπο διαύγειας και προσιτότητας, Η μεσαιωνική Ευρώπη είναι η υπέρτατη απάντηση στην πρόκληση που ανέλαβε ένας επιφανής και πολυδιάστατος ιστορικός: να ερμηνεύσει την ιστορία μιας χιλιετίας μέσα σε τριακόσιες σελίδες. Εξ ου και η αίσθηση μιας πνευματικής περιπέτειας που παραμένει συναρπαστική απ’ την αρχή ώς το τέλος.»

– MAYKE DE JONG, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΟΥΤΡΕΧΤΗΣ

«Γράφοντας με μοναδική ευστροφία, σαφήνεια και λεπτότητα, ο Κρις Γουΐκαμ μάς παρουσιάζει πειστικά τους Μέσους Χρόνους ως μια περίοδο αξιοσημείωτου δυναμισμού και εκτενών αλλαγών. Βρίσκει κανείς εδώ αυτοκράτορες, πάπες, θεολόγους, ιππότες και μυστικιστές, αλλά και πόλεις, αγρότες, εμπόρους, καθώς και την υλική εμπειρία των πολλών κι όχι μόνο των λίγων. Πάνω απ’ όλα, ο Γουΐκαμ φανερώνει τον οικονομικό και δομικό σκελετό κάτω από την επιδερμίδα. Αυτόν το Μεσαίωνα χρειάζεται να γνωρίσει ο 21ος αιώνας – όχι το φανταχτερό αντίθετο της «νεωτερικότητας», αλλά τους αιώνες του μόχθου, της εφευρετικότητας και του συμβιβασμού, κατά τους οποίους πραγματικοί άνθρωποι έκαναν επιλογές, μα όχι σε συνθήκες της επιλογής τους.»

-JOHN ARNOLD, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΚΑΙΜΠΡΙΤΖ

«Μια σπουδαία δουλειά. Ο Κρις Γουΐκαμ διακρίνει και κατανοεί εξαιρετικά την πολυμορφία της ζωής σ’ ένα ευρύτατο ευρωπαϊκό πλαίσιο και τις αλλαγές στο πέρασμα του χρόνου. Η εντυπωσιακή γεωγραφική εμβέλεια συνδυάζεται με λεπτές αποχρώσεις και μια οξεία αίσθηση της ιδιαιτερότητας διαφορετικών ιστορικών τοπίων. Ο συγγραφέας προβαίνει διαρκώς σε διαφωτιστικές συνδέσεις και συγκρίσεις, χωρίς να διστάζει να προβάλει ξεκάθαρες κρίσεις ή να υπερασπιστεί δημόσια τις προσωπικές απόψεις του. Έχει μάλιστα μια πάντα αναζωογονητική ικανότητα να αποσπά τον αναγνώστη από προβλέψιμους ή εδραιωμένους τρόπους σκέψης και κρίσης για τα πράγματα.»
-LEN SCALES, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΝΤΕΡΑΜ

Ο Chris Wickham, Καθηγητής Μεσαιωνικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ την περίοδο 1997-2005, είναι σήμερα ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, εταίρος του All Souls College και εταίρος της Βρετανικής Ακαδημίας από την οποία βραβεύτηκε το 2014 με το Serena Medal. Έργα του είναι: Economy and Society in 8th-Century Northern Tuscany (1975), Early Medieval History: Central Power and Local Society, 400-1000 (1981), The Mountains and the City: the Tuscan Apennines in the Early Middle Ages(1988), Land and Power: Studies in Italian and European Social History, 400-1200 (1994), Community and Clientele in 12th-Century Tuscany: the Origins of the Rural Commune in the Plain of Lucca (1998), Courts and Conflict in 12th-Century Tuscany (2003), Framing the early Middle Ages: Europe and the Mediterranean 400-800 (2005), The Inheritance of Rome: A History of Europe from 400 to 1000 (2009), Medieval Rome (2014), Sleepwalking into a New World: The Emergence of Italian City Communes in the 12th Century (2015), Medieval Europe (2016).

Σχετικά με miga art press

Τέχνη. Και καθημερινότητα. Αλλά και πώς η Τέχνη μπαίνει μέσα στην καθημερινότητά μας, ή μήπως η καθημερινότητά μας περιστρέφεται γύρω από την Τέχνη; Και σκέψεις και συναισθήματα, έτσι όπως αυτά διαμορφώνονται από την επαφή μας με την Τέχνη, αλλά και από την κοινωνική πραγματικότητα στην οποία ζούμε. Οι τρόποι που την αντιλαμβανόμαστε και την συναισθανόμαστε. Και την Τέχνη και την καθημερινότητα. Εν τέλει, και εν ολίγοις, ο λόγος μας για Τέχνη μέσα στην καθημερινότητά μας. Κι εδώ προκύπτει το εξής: τι να πρωτο-πει κανείς; Τι να πρωτο-γράψει; Από ποια θέση; Ερωτήματα που μας ώθησαν να φτιάξουμε αυτό το blog, έτσι ώστε, από κάποια αφετηρία, και μέσω του γραπτού λόγου, να ξεκινήσουμε από κάπου. Μαζί σας. Και αν η Τέχνη γίνεται καμβάς για τα συναισθήματα και για τις σκέψεις μας, ταυτόχρονα δεν αποκλείεται να διαταράσσει τα «κοινώς αποδεκτά», την «κοινή λογική», την «κοινή ησυχία». Για να βάλει –ή μήπως να σχηματοποιήσει υπάρχουσες- νέες δυναμικές στα κοινά κείμενα. Και κάπως έτσι προέκυψε η «Μύγα». Έντομο μικρό, -και όμως σκέφτεσαι κάτι πιο ενοχλητικό, ιδίως σε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, σαν αυτές που έρχονται; Ασταμάτητη, και με έναν ασίγαστο βόμβο, ικανότητα στο να «ενοχλήσει», και –γιατί όχι;-, να «διαταράξει». Καλές πτήσεις! Η Συντακτική Ομάδα του «Μύγα Art Press»

Δείτε όλα τα άρθρα του/της miga art press →

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *