IMPROV 2 Ζωή Ευσταθίου & Egil Kalman, Γιώργος Βαρουτάς, Νίκος Σιδηροκαστρίτης & Ko Ishikawa.

Δύο διεθνείς μουσικές συναντήσεις: Έλληνες και ξένοι σολίστ φέρνουν κοντά το παλιό και το καινούριο, τον φυσικό και τον ηλεκτρονικό ήχο, για να μας μυήσουν στη γοητεία του αυτοσχεδιασμού.

Δύο σχήματα με Έλληνες και ξένους μουσικούς σε μια μοναδική βραδιά. Ο Κο Ισικάουα, ο Γιώργος Βαρουτάς και ο Νίκος Σιδηροκαστρίτης μετά τον δίσκο “Chronostasis” (2017), συναντιούνται ξανά στοImprov 2 στη Μικρή Σκηνή της Στέγης στις 19 Ιανουαρίου και αφηγούνται ηλεκτρoακουστικές ιστορίες που κινούνται ανάμεσα στον αρχαίο και τον ψηφιακό χρόνο. Ήχοι αρχέγονοι όσο και ο κόσμος μας, όπως του ξύλου και των χορδών, συνδυάζονται με ηλεκτρονικούς. Τοπία της Ελλάδας και της Ιαπωνίας συγχωνεύονται. Νέες ηχητικές γεωγραφίες πλάθονται πάνω στη σκηνή, με μοναδικούς μάρτυρες εμάς.

Η συνάντηση της Ζωής Ευσταθίου και του Γιεγκίλ Κάλμαν γίνεται πάνω από τα πλήκτρα: προετοιμασμένο «πειραγμένο» πιάνο για την πρώτη και modular synthesizers για τον δεύτερο. Μαζί δημιουργούν ένα ηχητικό περιβάλλον όπου τα όρια μεταξύ ακουστικής και ηλεκτρονικής μουσικής χάνονται. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τον αυτοσχεδιασμό, το ντούο λαξεύει νέα, μαγικά ηχητικά αντικείμενα. Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα η νέα τους σύνθεση, με τίτλο «Αθρόα».

Συντελεστές

Ζωή Ευσταθίου: πιάνο, ηλεκτρονικά, σύνθεση

Egil Kalman: modular synthesizer

Ko Ishikawa: shō

Γιώργος Βαρουτάς: κιθάρα, electronics

Νίκος Σιδηροκαστρίτης: ντραμς, ξύλο ακακίας

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Διαβάστε περισσότερα

Ο κόσμος της αυτοσχεδιαστικής μουσικής είναι ευρύτατος και συνενώνει χώρους που δεν φανταζόμαστε. Ο παραδοσιακός δεξιοτέχνης μουσικός στο πανηγύρι αυτοσχεδιάζει. Το ίδιο και οι λαϊκοί οργανοπαίκτες στο πάλκο. Ακόμα και οι συνθέτες κλασικής μουσικής, στα κοντσέρτα και τις σονάτες τους, άφηναν χώρο στον μουσικό να ξεδιπλώσει την τέχνη του – η περίφημη καντέντσα. Σε μια εποχή κατά την οποία τα όρια μεταξύ των ειδών είναι όλο και πιο δυσδιάκριτα, οι μουσικοί μπορούν να συνδυάσουν στους αυτοσχεδιασμούς τους ακόμα και όλα τα είδη που αναφέραμε.


Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι δύο μουσικές συναντήσεις στη Στέγη. Το ένα σχήμα αποτελούν ο Κο Ισικάουα, σολίστας της παραδοσιακής ιαπωνικής μουσικής, ο Γιώργος Βαρουτάς, κιθαρίστας που ερευνά την ανάπτυξη εναλλακτικών προσεγγίσεων στην κιθάρα, και ο Νίκος Σιδηροκαστρίτης, δεξιοτέχνης των κρουστών που στον ήχο του συνδυάζει την τζαζ με την ελληνική μουσική παράδοση.
Στο δεύτερο σχήμα, η Ζωή Ευσταθίου, πιανίστρια και συνθέτρια με σπουδές στο κλασικό και το τζαζ πιάνο, συναντά τον Σουηδό Γιεγκίλ Κάλμαν, έναν εκλεκτικό μουσικό που ταλαντεύεται ανάμεσα στην πειραματική και την παραδοσιακή μουσική.


O Κο Ισικάουα είναι σολίστ του παραδοσιακού ιαπωνικού πνευστού shō. Σπούδασε την ιαπωνική μουσική Gagaku, με δασκάλους τους Mayumi Miyata,Hideaki Bunno και Sukeyasu Shiba. Είναι μέλος τουReigakusha Gagaku Ensemble. Παίζει επίσης σύγχρονη και πειραματική μουσική. Είναι αναγνωρισμένος τόσο στη χώρα του, όσο και διεθνώς.

Ο Γιώργος Βαρουτάς ασχολείται με την κιθάρα και την τέχνη του ήχου. Εστιάζει κυρίως στην ανάπτυξη εναλλακτικών προσεγγίσεων στην κιθάρα, μέσω τεχνικών και εφαρμογών νέας τεχνολογίας. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή πρότζεκτ που φέρνουν σε επαφή τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική με διάφορες τοπικές παραδόσεις.

Ο Νίκος Σιδηροκαστρίτης (γενν. 1963, Αθήνα) ξεκινάει το 1978 την έμπρακτη σχέση του με τη μουσική. Κάνει σπουδές και ακούει μουσικές από άλλους τόπους. Στον δρόμο αυτόν συναντάει ανθρώπους, παίζει μουσική μαζί τους, ερωτεύεται, κάνει οικογένεια, χαίρεται και λυπάται, απογοητεύεται και ελπίζει, ονειρεύεται. Αυτά και άλλα τόσα προσπαθεί να χαράξει στη σιωπή με δύο κομμάτια ξύλο.

Η Ζωή Ευσταθίου είναι πιανίστρια και συνθέτρια, με σπουδές στο κλασικό και το τζαζ πιάνο. Έχει μεταπτυχιακό στον αυτοσχεδιασμό από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ, ενώ συνεχίζει την καλλιτεχνική της έρευνα στο
Rhythmic Music Conservatory της Κοπεγχάγης. Τα τελευταία χρόνια, είναι αφοσιωμένη στο σύγχρονο πιάνο και την αυτοσχεδιαστική μουσική. Έχει παρουσιάσει τη μουσική της σε αίθουσες και φεστιβάλ της ηπειρωτικής Ευρώπης και της Σκανδιναβίας.

Ο Γιεγκίλ Κάλμαν είναι Σουηδός κοντραμπασίστας και συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής, που συνδυάζει την πειραματική με την παραδοσιακή μουσική. Παίζει ηλεκτρονική και ηλεκτροακουστική μουσική με
modular synthesizers. Είναι ιδιαίτερα ενεργός στη σκανδιναβική πειραματική σκηνή και έχει περιοδεύσει στην Ελλάδα και την Ασία.

Πληροφορίες

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

19 Ιανουαρίου 2019

Μικρή Σκηνή | 21:00

Εισιτήρια
Κανονικό: 7, 12 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 10 €
Παρέα 10+ άτομα: 9 €
Κάτοικος Γειτονιάς: 7 €
ΑμεΑ, Ανεργίας: 5 € | Συνοδός Αμε


A: 7, 10 €

Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@sgt.gr

http://www.sgt.gr/gre/SPG2227/

Σχετικά με miga art press

Τέχνη. Και καθημερινότητα. Αλλά και πώς η Τέχνη μπαίνει μέσα στην καθημερινότητά μας, ή μήπως η καθημερινότητά μας περιστρέφεται γύρω από την Τέχνη; Και σκέψεις και συναισθήματα, έτσι όπως αυτά διαμορφώνονται από την επαφή μας με την Τέχνη, αλλά και από την κοινωνική πραγματικότητα στην οποία ζούμε. Οι τρόποι που την αντιλαμβανόμαστε και την συναισθανόμαστε. Και την Τέχνη και την καθημερινότητα. Εν τέλει, και εν ολίγοις, ο λόγος μας για Τέχνη μέσα στην καθημερινότητά μας. Κι εδώ προκύπτει το εξής: τι να πρωτο-πει κανείς; Τι να πρωτο-γράψει; Από ποια θέση; Ερωτήματα που μας ώθησαν να φτιάξουμε αυτό το blog, έτσι ώστε, από κάποια αφετηρία, και μέσω του γραπτού λόγου, να ξεκινήσουμε από κάπου. Μαζί σας. Και αν η Τέχνη γίνεται καμβάς για τα συναισθήματα και για τις σκέψεις μας, ταυτόχρονα δεν αποκλείεται να διαταράσσει τα «κοινώς αποδεκτά», την «κοινή λογική», την «κοινή ησυχία». Για να βάλει –ή μήπως να σχηματοποιήσει υπάρχουσες- νέες δυναμικές στα κοινά κείμενα. Και κάπως έτσι προέκυψε η «Μύγα». Έντομο μικρό, -και όμως σκέφτεσαι κάτι πιο ενοχλητικό, ιδίως σε μια ζεστή καλοκαιρινή μέρα, σαν αυτές που έρχονται; Ασταμάτητη, και με έναν ασίγαστο βόμβο, ικανότητα στο να «ενοχλήσει», και –γιατί όχι;-, να «διαταράξει». Καλές πτήσεις! Η Συντακτική Ομάδα του «Μύγα Art Press»

Δείτε όλα τα άρθρα του/της miga art press →

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *